سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا مصرف برنج (چه ایرانی و چه خارجی) مزایایی دارد؟

بسیاری از ما می دانیم که خوردن برنج چندین فایده دارد، اما چیزی که اکثر ما نمی دانیم این است که این مزایا دقیقاً چیست. اگرچه دانستن مزایای دقیق برنج ممکن است اطلاعات عمومی نباشد، اما یک چیز مسلم است: خوشمزه است! چه کسی عاشق خوردن برنج نیست؟ اما برنج هم مانند هر مواد غذایی دیگری باید استاندارد مصرف شود، مصرف زیادی آب آشامیدنی اگر از حدی فراتر رود، می تواند برای شما مضر باشد!

این یک غذای جانبی یا بشقاب اصلی عالی است و تقریباً با هر چیزی از جمله گوشت، توفو، سبزیجات و موارد دیگر می توان آن را خورد! برای افرادی که غذای سالم می خورند یا کسانی که فقط عاشق مصرف برنج با کیفیت بالا و پروتئین بالا هستند، شما نمی خواهید این کار را متوقف کنید، و ما دلیل آن را به شما می گوییم. به خواندن ادامه دهید تا با چند مزایای خوردن منظم برنج برای سلامتی آشنا شوید!

 

سلامت سیستم عصبی را بهبود می بخشد

مصرف برنج و مزایای آن

آیا سیستم عصبی شما نیاز به حمایت دارد؟ برنج کمک کامل است! سیستم های عصبی بدن ما بستگی به استفاده از ویتامین های مختلف گروه B برای عملکرد روان و عملکرد مناسب دارد. انواع مختلفی از ویتامین های گروه B به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. انتقال دهنده های عصبی برای تنظیم فرایندهای بیولوژیکی کار می کنند.

برنج منبع شگفت انگیزی از انواع ویتامین های گروه B است. از آنجا که برنج بسیار غنی از ویتامین B است، خوردن آن به بهبود سلامت سیستم عصبی شما کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید:

نحوه صحیح پخت برنج (مناسب برنج ایرانی و خارجی)

 

 

ضد التهاب و فاقد گلوتن

آیا از حساسیت گلوتن رنج می برید؟ برنج نه تنها خوشمزه است، بلکه فاقد گلوتن نیز هست! آیا می دانید محبوب ترین غلات بدون گلوتن برنج است؟ این امر به ویژه در مورد افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند صادق است. به عنوان یک ضد التهاب طبیعی برای بدن ما عمل می کند، که همیشه یک مزیت بزرگ است.

 

اگر به گلوتن حساسیت دارید، برنج را می توانید بدون نگرانی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از آنجا که فاقد گلوتن است، التهاب در روده شما ایجاد نمی شود. مهم است که همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش التهاب در بدن خود باشیم و به همین دلیل است که برنج برای هر رژیم غذایی یک ویژگی عالی است.

 

منبع مناسب برای افزایش انرژی

احساس خستگی می کنید؟ یک کاسه برنج قهوه ای یا سفید بگیرید! بدن ما به مقدار کافی کربوهیدرات متکی است تا به عنوان سوخت عمل کند. وقتی کربوهیدرات ها وارد سیستم ما می شوند، بدن ما کار می کند تا کربوهیدرات های خوب را به انرژی تبدیل کند. اما کربوهیدراتهای سالم موجود در برنج نه تنها برای تبدیل به انرژی مفید نیستند.

این نیز به اطمینان از عملکرد مناسب مغز کمک می کند، زیرا مغز این منبع انرژی را می گیرد و از آن نیز استفاده می کند. سایر اجزای موجود در برنج مانند تمام مواد معدنی، ویتامین ها و بسیاری دیگر به افزایش فعالیت متابولیک برای همه اندام های بدن کمک می کند. با انجام این کار، سطح انرژی بدن ما افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید:

برتری برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی چیست؟

 

از یبوست جلوگیری می کند

آیا مشکلات گوارشی را تجربه کرده اید؟ خوردن انواع برنج راهی مطمئن برای تنظیم سیستم گوارشی است. تنها در یک اونس سبوس برنج خام، 6 گرم فیبر وجود دارد. ترکیب فیبر زیاد برنج برای کاهش یبوست و تنظیم سیستم گوارش ضروری است. برنج همچنین به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند که به دفع آب از بدن کمک می کند.

این برای کسانی که فشار خون بالا و سایر بیماریها دارند مفید است. دفع آب از بدن به این معنی است که شما مکرر ادرار می کنید، که به بدن شما از شر اسید اوریک و حتی کاهش وزن کمک می کند! در مقابل، کلیه های شما از مزایای آن بهره مند می شوند.

مطمئن باشید که بدن خود را هیدراته نگه دارید، با این حال، از آنجا که بدن شما آب بیشتری را از بدن خارج می کند، به منبع مناسب آب در بدن نیاز دارید.

 

می تواند به کاهش خطرات سرطان کمک کند

آیا به دنبال راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان هستید؟ مصرف غذاهای سرشار از فیبر مانند برنج به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک می کند! خواص فیبر بالای برنج به هضم و کاهش فشار خون کمک می کند. در عوض، بدن شما در کل سالم تر است. و حفظ یک دستگاه گوارش سالم به این معنی است که مواد زائد بدن برای مدت طولانی نشسته است.

با ثابت نگه داشتن جریان، احتمال کمتری وجود دارد که این مواد زائد با سلول های سالم بدن تعامل داشته باشند. این برای مبارزه با سرطان روده و روده بزرگ و پیشگیری از آن مفید است. اما برنج نبرد خود را با سرطان در آنجا به پایان نمی رساند.

برنج همچنین سرشار از ویتامین است. این ویتامین ها شامل آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C هستند که به بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید:

آیا مصرف غیر استاندارد برنج می تواند سلامتی ما را به خطر اندازد؟

نحوه نگهداری برنج جهت افزایش ماندگاری آن

 

از چاقی جلوگیری می کند (در صورت مصرف استاندارد)

برنج قهوه ایی برای لاغری

آیا برای کاهش وزن تلاش کرده اید اما مطمئن نیستید که کدام غذاها به شما کمک می کنند؟ بیش از یک بشقاب سالم برنج نگاه نکنید! از آنجا که برنج مقادیر کمی سدیم، چربی و کلسترول دارد، در کاهش چاقی کمک بزرگی است. سرشار از مواد مغذی است و هیچ تاثیر منفی قابل توجهی بر سلامت فرد ندارد. البته مقادیر بالای فیبر آن نیز به کاهش چاقی کمک می کند.

 

می تواند برای مراقبت از پوست استفاده شود

آیا به دنبال یک محصول طبیعی برای مراقبت از پوست هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ شاید تعجب کنید که بدانید برنج در واقع به عنوان یک محصول عالی برای مراقبت از پوست عمل می کند!

  • برنج هم برای مراقبت از پوست به صورت موضعی و هم با مصرف آن استفاده می شود. اگر به دنبال محلول موضعی هستید، می توانید برنج را به شکل پودر شده برداشته و روی پوست بمالید. این محلول موضعی برای پوست هایی که ملتهب هستند بسیار مناسب است زیرا پودر به کاهش التهاب کمک می کند.
  • همچنین به طور موضعی برای درمان سایر بیماری های پوستی نیز استفاده می شود. آب برنج روش دیگری برای استفاده از برنج به عنوان محلول موضعی برای مراقبت از پوست است. آب برنج برای خنک کردن پوست ملتهب استفاده می شود.
  • برنج قهوه ای به دلیل داشتن ترکیبات فنلی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیبات باعث کاهش هرگونه قرمزی و تسکین سوزش روی پوست می شوند. و به دلیل همه آنتی اکسیدان های موجود در برنج، برنج روند پیری را کند می کند که ممکن است بر پوست تأثیر بگذارد و ظهور چین و چروک را به تاخیر می اندازد.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه از سالم و با کیفیت بودن برنج ایرانی مطمئن شویم

 

منبع خوب پروتئین

آیا اهل ورزشگاه مذهبی هستید؟ آیا سبک زندگی گیاهی دارید؟ اگر چنین است، برنج منبع عالی پروتئین مورد نیاز شما است! مصرف برنج با پروتئین بالا، چه سفید یا قهوه ای، یک راه خوب برای حفظ سطح پروتئین در جایی است که باید در صورت تمرین مداوم یا رعایت رژیم گیاهی یا گیاهی باشد. در 1/4 فنجان از این برنج قهوه ای خشک، 6 گرم پروتئین وجود دارد. و در 1/4 فنجان این برنج سفید خشک 5 گرم پروتئین وجود دارد.

پیدا کردن غذاهایی که پروتئین بالایی دارند اما هنوز گیاهخواری یا گیاهخواری محسوب می شوند، گاهی اوقات مشکل است. مصرف برنج با پروتئین بالا یک راه ایده آل برای تکمیل سایر غذاهای گیاهی یا گیاهی با پروتئین بالا است.

 

سلامت قلب را افزایش می دهد

آیا به دنبال ایده هایی برای راههای طبیعی برای بهبود سلامت قلب خود بوده اید؟ اگر قبلا بوده اید، مصرف منظم برنج ممکن است پاسخی باشد که به دنبال آن بوده اید! همانطور که قبلا ذکر شد، برنج یک ضد التهاب طبیعی است. خواص ضد التهابی آن به کاهش میزان رسوب پلاک های آترواسکلروتیک در داخل دیواره رگ های خونی کمک می کند. این امر خطرات ناشی از بیماریهای قلبی شدید مانند سکته های مغزی یا سکته را کاهش می دهد.

  • اگرچه برنج قهوه ای و سفید دارای این مزایا هستند، اما برنج قهوه ای مفیدتر است. این به دلیل برنج قهوه ای حاوی پوسته است، جایی که بیشتر مواد مغذی در آن یافت می شود. روغن سبوس برنج منبع عالی دیگری برای ارتقاء سلامت قلب است.
  • روغن سبوس برنج مملو از خواص آنتی اکسیدانی است که سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد و در نهایت سلامت قلب و عروق را تقویت می کند.

 

سطح قند خون و فشار خون را کنترل می کند

آیا از فشار خون بالا رنج می برید؟ آیا به دنبال راه های طبیعی برای کنترل فشار خون خود هستید؟ اگر بله، ممکن است بخواهید برنج را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید!

 

کنترل فشار خون

برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، مصرف برنج راهی مناسب برای مقابله با آن است. حاوی مقدار بسیار کمی سدیم است. سدیم به دلیل منقبض شدن شریان ها و وریدهای بدن شناخته شده است.

انجام این کار در حالی که فشار خون شما افزایش می یابد، سطح استرس یا فشار بر سیستم قلبی عروقی را افزایش می دهد. در دراز مدت، سدیم می تواند بر قلب تأثیر بگذارد و باعث بیماری های متعدد قلبی شود. چسبیدن به غذاهای کم سدیم این خطرات را کاهش می دهد.

 

کنترل قند خون

اما برنج همچنین سطح قند خون را نیز کاهش می دهد. برنج قهوه ای و برنج سفید به عنوان تنظیم کننده قند خون عمل می کنند، اما برنج قهوه ای برای این مزیت انتخاب بهتری است. از آنجا که فیبر بیشتری در پوسته یافت می شود، برنج قهوه ای در کاهش سرعت جذب گلوکز در بدن بهتر عمل می کند.

این کاهش گلوکز در بدن به انسولین بدن زمان می دهد تا گلوکز را به طور مناسب در سراسر خود پراکنده کند.

 

فواید خوردن منظم برنج

خوردن منظم برنج چندین فایده دارد. این که آیا شما به دنبال یک غذای غنی از پروتئین برای رژیم گیاه خواری خود هستید یا به دنبال یک وعده غذایی عالی قبل از تمرین، برنج با پروتئین بالا یک انتخاب ایده آل است! برنج قهوه ای و سفید به طرق مختلف باعث بهبود سلامت کلی بدن شما می شود. البته فراموش نکنید که منظر از مصرف، مصرف استاندارد روزی یک وعده است نه چند وعده و حجم بالا!