سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از سالم و با کیفیت بودن برنج ایرانی مطمئن شویم

کیفیت برنج بین انواع مختلف دارای استانداردهای متفاوتی است. بنابراین، شما باید با انتخاب برنج با کیفیت انتخاب کنید زیرا برنج با کیفیت برتر نه تنها برای مصرف بلکه برای سلامتی نیز مفید است. ما در ادامه سعیداریم شما را با روش های تشخیص برنج با کیفیت و مناسب آشنا کنیم تا از خرید خود بیشترین رضایت را داشته باشید.

 

نکاتی در مورد انتخاب برنج با کیفیت، خوب و سالم ایرانی

 برنج با کیفیت و بی کیفیت

دریافت برنج وزن دار آسان نیست. علاوه بر این، جدا کردن برنج حاوی سفید کننده و کدام برای مصرف بی خطر است. خیلی چیزها را باید در نظر گرفت. از بافت، بو، رنگ و غیره شروع کنید. موارد زیر نکاتی است که می توانید برای به دست آوردن برنج با کیفیت و سالم انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید:

برتری برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی چیست؟

 

1. به رنگ برنج توجه کنید

اولین نکته ای که هنگام انتخاب برنج با کیفیت باید نادیده گرفته شود توجه به رنگ برنج است. با توجه به اینکه در آن زمان کمی برنج با این همه سفید کننده مخلوط نشده بود. بنابراین به رنگ برنج بسیار مهم گوش دهید تا برنج سالم پیدا کنید.

کیفیت برنج زیاد سفید نیست. از آنجا که می تواند رنگ برنج باشد که دارای محتوای سفید کننده است، ترجیحاً رنگ برنج را انتخاب کنید که دارای رنگ روشن با زردی زیاد نیست.

 

2. به بافت برنج توجه کنید

روش بعدی برای انتخاب برنج، گوش دادن به بافت برنج است. از بافت برنج می توانید متوجه شوید که برنج مناسب است یا استفاده نمی شود. برنج مرغوب دارای بافتی است که قدرتمند بوده و هنگام فشردن به راحتی شکسته نمی شود.

از سوی دیگر، برنجی که با فشار دادن، به راحتی از بین می رود، نشان می دهد که برنج برای مصرف مناسب نیست. بنابراین، برنجی را انتخاب کنید که با تکنیک فشار دادن نمونه های برنج موجود، قوی و محکم باشد.

 

3. برنجی را انتخاب کنید که هنگام فشردن نچسبد

نکات متفاوتی که برای بدست آوردن برنج سالم رعایت آنها ضروری نیست این است که از چسبیدن برنج هنگام فشردن اطمینان حاصل کنید. نگه داشتن برنج هنگام فشردن نشان می دهد که برنج دارای محتوای روان کننده است.

تا جایی که ممکن است از محتوای روان کننده در محصولات برنج باید اجتناب شود. این امر به این دلیل ایجاد می شود که محتوای آن برای سلامتی خوب نیست و می تواند مشکلاتی را در بدن فرد ایجاد کند.

 

4. ظاهر برنج را با دقت مشاهده کنید

سپس تکنیک انتخاب برنج با کیفیت مشاهده مدل روی برنج است. ترفند بررسی دانه برنج است. با استفاده از این تکنیک، می توانید ببینید آیا برنج یک محصول برنج جدید است یا قدیمی. اگر بافت برنج دارای بافت برنج زیاد است یا نه، به بافت و ظاهر برنج دقت کنید. علاوه بر این، ببینید آیا اثری در دست ما مانند آرد وجود دارد یا خیر. اگر هر دو علامت وجود داشته باشد، نشان می دهد که برنج قدیمی است.

 

5. مطمئن شوید برنج شپش ندارد

علاوه بر نکات زیادی که در بالا خوانده شده است، باید اطمینان حاصل کنید که برنجی که خریداری می کنیم کنه ندارد. به طور کلی، برنجی که کک دارد نشان می دهد که برنج قدیمی است. و برنج قدیمی مطمئناً تمیز نیست و برای سلامتی کافی نیست.

با این حال، حتی برنج با کیفیت واقعی یک جنبه مثبت دارد. زیرا فاقد هرگونه ماده شیمیایی است. مواقعی وجود دارد که انواع جدید برنج به دلیل آلوده بودن به برنج قدیمی آلوده می شود.

 

6. اطمینان حاصل کنید که در یک فروشگاه معتبر خرید کنید

علاوه بر اطمینان از چروک نبودن برنج، تکنیک شناخت برنج با کیفیت بعدی خرید برنج در یک فروشگاه معتبر است. این بسیار ضروری است تا برنج واقعا تضمین شود. زیرا خرید برنج در یک فروشگاه که بی دقتی می تواند نتایج بدی را به همراه داشته باشد.

 متاسفانه ما فقط به عنوان بلاگی برای آگاهی شما از موضوعات مربوط به برنج فعالیت می کنیم و محصولی برای فروش نداریم. اما می توانیم یک فروشگاه بسیار مناسب را برای خرید برنج ایرانی به شما معرفی کنیم:

https://berenjeto.com/

بنابراین، فروشگاهی را انتخاب کنید که محصولات برنج سالم و سالم را تحویل دهد. و مهمترین چیز این است که سعی کنید برنج را در شرایط جدید نگه دارید. به خصوص اگر برنج به کودک تحویل داده شود.

 

7. عطر برنج

نکته بعدی در انتخاب برنج با کیفیت بالا این است که چگونه عطر برنج را مشاهده کنید. در حال حاضر، در بازار، چند نوع برنج برجسته حاوی عطرهای مصنوعی وجود ندارد. برنج، که شامل تولید عطر است، به طور کلی بوی بسیار معطر ایجاد می کند. بنابراین، از این نوع برنج خودداری کنید.

با این حال، وقتی برنج را تنفس می کنید، رایحه ای معطر ایجاد می کند که نشان می دهد برنج قدیمی است. در حالی که برنج خیلی طولانی است، اما طعم کافی ندارد. علاوه بر این، برنج هنگام پخت به راحتی پوسیده می شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که ما برنجی را انتخاب می کنیم که بوی عادی دارد و بوی تفت نمی دهد.

 

8. مراقب برنج ارزان قیمت باشید

برنج ارزان احتمال دارد بیکیفیت باشد

راه بعدی برای انتخاب برنج با کیفیت توجه به قیمت برنج است. در بازار، قیمت های متفاوتی از برنج ارائه می شود. مرجع قیمت برنج با توجه به کیفیت برنج تعیین می شود. بنابراین، هر چه کیفیت برنج بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. با این حال، طعم ارائه شده حتی خوشمزه تر خواهد بود.

و اگر به طور اتفاقی به دنبال برنج هستید که با قیمت های بسیار پایین به بازار عرضه می شود، سعی کنید مراقب باشید زیرا می ترسید کیفیت برنج ضعیف باشد یا این که خیلی طولانی شده است. بنابراین، آنقدر خوب نیست که مصرف شود.

 

9.برنج را برای تست کیفیت برنج گاز بگیرید

تکنیک دیگری را می توان برای اطمینان از کیفیت برنج، که با گاز گرفتن برنج استفاده می شود، اجرا کرد. برنجی که کیفیت خوبی دارد، هنگام گاز گرفتن به راحتی شکننده نیست. و این نوع برنج برای دیابت مناسب است. همچنین حتی در صورت مصرف، طعم و کرک خوبی دارد.

ضروری است بدانید که برنج شکننده می خواهد آب کمی نداشته باشد. این کار معمولاً توسط افرادی انجام می شود که خوب نیستند تا وزن برنج افزایش یابد. بعداً، این مزیت خاصی به فرد می دهد. با این حال، برنج بسیار شکننده مدت زیادی دوام نمی آورد. او همچنین به راحتی کپک زد و کک پیدا کرد.

 

10. برنجی را انتخاب کنید که تمیز باشد و با ناخالصی مخلوط نشده باشد

نکات بعدی که می توان برای به دست آوردن بهترین برنج و کیفیت برتر انجام داد، انتخاب برنج تمیز است. برنج تمیز برنجی است که هیچ گونه کثیفی ندارد. هر دوی اینها خاکی به شکل سنگ، دانه یا سایر ناخالصی ها هستند. زیرا برنج تازه از سلامت بیشتری محافظت می کند. حتی طعم برنج حتی بهتر خواهد بود.

 

عوارض برنج چیست؟

ایرانی ها مقدار قابل توجهی برنج می خورند و بسیاری از آنها روزانه برنج سفید می خورند. خوردن بیش از حد برنج می تواند کربوهیدرات زیاد و ویتامین C کافی برای شما فراهم نکند و همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

اگر بیش از حد برنج پخته مصرف کنید، ممکن است مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنید. ممکن است کربوهیدرات زیادی مصرف کنید و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهید.

 

بیشتر بخوانید:

آیا مصرف غیر استاندارد برنج می تواند سلامتی ما را به خطر اندازد؟