سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه صحیح پخت برنج (مناسب برنج ایرانی و خارجی)

این همان دستور العمل بی عیب و نقص برای تهیه و پخت صحیح برنج روی اجاق است. اگر پختن برنج شما را عصبی می کند، بدانید که تنها نیستید. حتی آشپزهای واقعا موفق نیز از پخت برنج ساده می ترسند. ما امروز مسئله پخت برنج را حل می کنیم. برنج بسیار عالی است که نمی دانم چگونه به راحتی درست کنم. این عالی ترین غذای جانبی برای بسیاری از وعده های غذایی مختلف است و مانند یک رویا سس ها را جذب می کند. یک پیمانه برنج کرکی را با غذاهای آسیایی مانند مرغ، کلم بروکلی و شکر، نخود فرنگی، گوشت گاو و سبزیجات سرخ شده تند، یا مرغ لیمو و پیازچه را سرخ کنید. یا آن را با کباب خوک خردل و افرا یا کباب میگو ریحان مرکبات سرو کنید. به نظر من غذاهای کمی وجود دارد که به خوبی با برنج سازگار نیست.

و اگر بچه دارید، احتمالاً می دانید بچه ها چقدر برنج دوست دارند. من حداقل چند بار در هفته، همراه شام ??، برنج سرو می کنم - تهیه آن بسیار آسان است، برای خیساندن سس ها، متعادل کردن غذای اصلی کمی تند مناسب است، و وقتی همه چیز ناکام ماند، این چیزی است که یک خوراک گزنده می خورد. اغلب من برنج قهوه ای درست می کنم ... بیشتر اوقات سفید می کنم.

 

نسبت آب به برنج چقدر است؟

نحوه تهیه برنج

نسبت اصلی آب به برنج سفید 2 فنجان آب به 1 فنجان برنج است. شما به راحتی می توانید دستور غذا را دو برابر و حتی سه برابر کنید. فقط مطمئن شوید که از قابلمه ای استفاده می کنید که برنج را در حین پخت و باز شدن نگه دارد. انواع دیگر برنج، مانند قهوه ای و آربریو، می توانند از نظر نسبت و زمان کمی متفاوت باشند، اما این نسبت 2 به 1 این است که چگونه می توانید برنج سفید کامل را هر بار بدست آورید.

وقتی آب خود را به جوش آوردید و آن را با نمک و شاید کمی کره مزه دار کنید، برنج خود را اضافه کرده و اجازه می دهید آب به جوش بیاید. سپس به سرعت حرارت را کم می کنید، قابلمه را می پوشانید و آب و برنج را در جوش می گذارید، که در اصل به معنای درست زیر نقطه جوش است. شما می خواهید بالای مایع حباب بزند، اما به آرامی، نه در جوش کامل، که همچنین می تواند باعث خروج آب از گلدان شود.

 

بیشتر بخوانید:

انواع برنج های پر مصرف بین کشور های مختلف دنیا

 

برنج سفید چه وقت طول می کشد تا پخته شود؟

پخت یک فنجان برنج سفید حدود 17 دقیقه طول می کشد، اما مقادیر بیشتر آن ممکن است چند دقیقه اضافی طول بکشد. گذاشتن آن روی اجاق گاز برای چند دقیقه پس از نرم شدن به آن اجازه می دهد تا تمام آب را به پایان برساند و سپس با چنگال آن را پف کنید و برنج شما را خوب و ... خوب، کرکی کند.

 

طول عمر برنج پخته شده چقدر است؟

گرم کردن برنج برای بار دوام

برنج پخته شده تا 5 روز در یخچال ماندگار است، بنابراین می توانید غذای اضافی تهیه کنید تا در آخر هفته سرو کنید یا در غذاهای مختلف استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

آیا مصرف برنج (چه ایرانی و چه خارجی) مزایایی دارد؟

نحوه نگهداری برنج جهت افزایش ماندگاری آن

 

چگونه برنج را گرم می کنید؟

برای گرم کردن مجدد برنج پخته شده در مایکروویو، آن را در یک کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید و کمی آب روی آن بپاشید، سپس یک حوله کاغذی مرطوب را قبل از گرم کردن روی آن بکشید تا مطمئن شوید خشک نشود. همچنین می توانید آن را در قابلمه داغ کنید: به آن مقدار زیادی آب بپاشید و روی آن را روی حرارت ملایم گرم کنید، مرتباً هم بزنید و پف کند. برای جزئیات بیشتر، نحوه گرم کردن کامل برنج در اجاق گاز و در مایکروویو را ببینید.

 

اما اگر به تهیه برنج سرخ شده فکر می کنید (و دستور تهیه آن در کتاب آشپزی The Mom 100 وجود دارد)، برنج سرد دوست شما است. برنج سرد نیز در فریتاتا عالی است و بافت و طعم را به انواع سوپ ها می افزاید.

 

بیشتر بخوانید:

برتری برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی چیست؟

آیا مصرف غیر استاندارد برنج می تواند سلامتی ما را به خطر اندازد؟

 

غذاهای برنجی محبوب

در اینجا روش هایی برای استفاده از آن برنج کامل در طول هفته آورده شده است. با آن سرو کنید:

  • چلو جوجه با مرغ سیخ شده و روغنی کاری ادویه دار
  • مرغ با گوجه فرنگی و سس تابه تره فرنگی با برنج یاسمن
  • مرغ سرخ شده با اسفناج و پیاز قرمز
  • کتلت به سبک تونکاتسو
  • مرغ و فلفل پرووانسی کبابی
  • ماهی قزل آلا تایلندی
  • لیمو و مرغ پیازچه را سرخ کنید
  • تکه های گوشت خوک تفت داده شده با سس کرم مارسالا و قارچ